1. Πίνακας Προσφοράς - Καμπύλη Προσφοράς

Εκτύπωση

 

 

Σκοπός της κάθε επιχείρησης είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους της.

Κέρδος = Έσοδα – Έξοδα

Και θυμίζουμε ότι: Έσοδα = τιμή * ποσότητα

ενώ  Έξοδα = (συνάρτηση του κόστους παραγωγής και της παραγόμενης ποσότητας)

 

Πόση ποσότητα προϊόντος πρέπει μια επιχείρηση να παράγει ώστε να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της;

Θα πρέπει να παράγει αυτή την ποσότητα στην οποία ισχύει:

P = MC ανερχόμενο AVC ελάχιστο

supply

 

Πίνακας προσφοράς : Ένας πίνακας που δείχνει τις  τιμές συμφέρει τον παραγωγό να προσφέρει τα αγαθά του και τις αντίστοιχες ποσότητες τους.

Για να κατασκευάσουμε  τον πίνακα προσφοράς μιας επιχείρησης / παραγωγού θα πρέπει να ισχύει η εξής συνθήκη: P = MC ανερχόμενο AVC ελάχιστο

 

ss

 

sss

 

Νόμος ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ (Law of Supply)

Ορισμός: Όταν η τιμή ενός αγαθού μειώνεται, μειώνεται η προσφερόμενη ποσότητα του και αντίστροφα, όταν οι άλλοι προσδιοριστικοί παράγοντες προσφοράς παραμένουν σταθεροί (ceteris paribus).

 

Συνάρτηση Προσφοράς

Στην περίπτωση που είναι γραμμική (ευθεία): Qs = γ + δΡ    

γ = σταθερός όρος (εξωγενής μεταβλητή). Μπορεί να πάρει οποιαδήποτε τιμή!

Επηρεάζεται από παράγοντες που μεταβάλλουν την προσφορά (ανεξάρτητα από την τιμή, πχ. κόστος συντελεστών παραγωγής, τεχνολογία, καιρικές συνθήκες, κλπ).

δ = κλίση της ευθείας (συντελεστής διεύθυνσης). Πάντα θετικός αριθμός (ή και μηδέν), ενώ εκφράζει την θετική σχέση τιμής και προσφερόμενης ποσότητας.

Ο συντελεστής διεύθυνσης δ (ως προς τον άξονα των Ρ) είναι η εφαπτομένη της γωνίας ω στο παρακάτω γράφημα (εφω = δ).

fs

 

 

X

Right Click

No right click