Blog

Ενημερωθείτε σε Θέματα Οικονομίας

Covid-19: Απειλή; Ναι. Ευκαιρία; Πάση θυσία!

Covid-19: Απειλή; Ναι. Ευκαιρία; Πάση θυσία!

Από τις αρχές του 2020 που ξεκίνησε να απασχολεί το θέμα με τον ιό covid19, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως οι ζωές μας έχουν αλλάξει. Και οι αλλαγές αυτές δεν είναι μόνο σε ένα επίπεδο αλλά ενσωματώνονται σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας μας. Κάθε μέρα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη πραγματικότητα που εκτός από τον κίνδυνο για την υγεία μας, εγκυμονεί κινδύνους και για την τσέπη μας.

Δεν μπορεί να πει κανείς πως ο ιός αυτός άφησε στο απυρόβλητο κάποιο συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο. Σε άλλους περισσότερο και σε άλλους λιγότερο, διαμόρφωσε μια νέα πραγματικότητα στην οποία από ότι φαίνεται  μέχρι τώρα, πολλοί είναι εκείνοι που θα πρέπει να αλλάξουν στρατηγική και να ανακαλύψουν νέους τρόπους ώστε να επιβιώσουν επαγγελματικά. Σε σχέση με παλιότερες οικονομικές κρίσεις, τώρα δεν πλήττεται μόνο η κατανάλωση αλλά και η παραγωγής με αποτέλεσμα ένα ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων (πχ. στην γενικότερη εφοδιαστική αλυσίδα).

Οι κανόνες του παιχνιδιού άλλαξαν και μαζί με αυτούς και τα κέρδη ορισμένων επιχειρήσεων. Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη πτώση στο τζίρο τους για το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν (και είναι μερικοί ακόμα) ενδεικτικά (σύμφωνα με έκθεση της τράπεζας Alpha):

  1. διαχείρισης ακίνητης περιουσίας (-71,3%)
  2. καταλυμάτων και εστίασης (-61,4%)
  3. τεχνών, διασκέδασης και ψυχαγωγίας (-38,9%)
  4. διοικητικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων1 (-27,6%)
  5. μεταφοράς και αποθήκευσης (-22,7%).

Παρόλα αυτά, ακόμα και μέσα σε αυτές τις συγκυρίες, υπάρχουν ορισμένες επιχειρήσεις στο εξωτερικό που κατάφεραν να αυξήσουν την αξία τους και να συγκεντρώσουν εκατομμύρια στους λογαριασμούς τους. Οι νικητές σύμφωνα με το Forbes λοιπόν για το  είναι (σε δις δολάρια):

  1. Apple (αξία μάρκας: 241,2 )
  2. Google (αξία μάρκας: 207,5)
  3. Microsoft (αξία μάρκας: 162,9 )
  4. Amazon (αξία μάρκας: 135,4)
  5. Facebook (αξία μάρκας: 70,3)
  6. Coca cola (αξία μάρκας: 64,4))
  7. Disney(αξία μάρκας: 61,3)
  8. Samsung (αξία μάρκας50,4)
  9. Luis Vuitton (αξία μάρκας: 47,2)
  10. Mc Donalds (αξία μάρκας: 46,1)

yq c2 17042019

Γενικότερα, οι κερδισμένοι κλάδοι σύμφωνα με την ετήσια αναφορά του Global 500 είναι (έσοδα σε δις δολάρια):

  • Τεχνολογία (986)
  • Τραπεζικές υπηρεσίες (926)
  • Λιανικό εμπόριο (794)
  • Τηλεπικοινωνίες (558)

Η άνθηση των τεχνολογικών επιχειρήσεων δεν πέρασε απαρατήρητη και στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το νέο μοντέλο αγοραστικής συμπεριφοράς οδήγησε σε ανοδική τάση (άνω του 50%) το ηλεκτρονικό εμπόριο (λόγω περιοριστικών μέτρων μετακίνησης των πολιτών) καθώς και στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ, τα έσοδα των εμπορικών επιχειρήσεων που αναπτύσσουν το κανάλι των ψηφιακών τους πωλήσεων είναι ως και 20% περισσότερα σε σχέση με ανταγωνιστές χωρίς ψηφιακή παρουσία.

Σίγουρα το 2020 θα είναι μια χρονιά που θα τη θυμόμαστε για χρόνια. Και ίσως πρέπει να επιστρατεύσουμε όλη μας τη δημιουργικότητα και την καινοτομία ώστε τις απειλές που δεχόμαστε να τις μετατρέψουμε στο βαθμό που μπορούμε σε ευκαιρίες και να προσαρμοστούμε επιχειρηματικά ώστε να δώσουμε παράταση στην επαγγελματική μας επιβίωση. Και οι πρωτοβουλίες πρέπει να έρθουν από εκείνους που εντοπίζουν αυτές τις ευκαιρίες και έχουν την ικανότητα να ξεμάθουν παλιά δόγματα και να μάθουν νέα. Όποια και αν είναι αυτά.

Γραφτείτε Στη Λίστα Ενημερωτικών Δελτίων Μας

Copyright © 2024, Εδώ Μαθαίνουμε Οικονομία!
Designed by  Ornicom Web Solutions
X

Right Click

No right click